CZ

22. 7. 2010 - čtvrtek

Den odjezdu, čtvrtek 22.7.2010, byl slunečný, pravda, až moc slunečný. Předpověď hlásila největší vedra právě na tento čtvrtek. Vyjeli jsme o půl jedné. Cesta utíkala rychle, asi za 5,5 hodin jsme byli v Trenčíně. Tam však nastal problém, protože jsme nemohli najít školu, kde jsme měli být ubytovaní. Po třičtvrtěhodinovém pojíždění Trenčínem jsme se s tímto městem opravdu dobře seznámili. První, čeho si všimnete je dominanta města - Trenčínský hrad, který se tyčí na skále nad celým městem. Moderní střed města zase nabízí obchodní centra a krásné náměstí. Na internát jsme i přes veškerou snahu dorazili poslední. Slovenská skupina nás přivítala a zavedla do našich pokojů. Odtud je hezký výhled na město i okolí. Po večeři byli na programu seznamovací hry, ve kterých každý dostal jméno s obrázkem a musel k sobě najít dvojici. Tu pak musel přede všemi představit. Den jsme zakončili hraním stolních her na pokoji.

23. 7. 2010 - pátek

V pátek byla na programu Really-Trenčín. Každá skupina obdržela papíry s mapou, úkoly a informacemi o historických a kulturních památkách města. Do zápolení nebyli zapojeni vedoucí, a tak jsme si museli s překladem poradit sami. Výhodou pro českou skupinu bylo zadání také ve slovenštině. Na really jsme poznali náměstí města s kašnou a vodníkem, starou věž s latinskými nápisy i nejhezčí hotel města. Výpravu jsme zakončili na Trenčanském hradě u Studny lásky. Umísitli jsme se první, druzí byli Poláci a třetí Němci. Po obědě jsme se připravovali na program oficiálního otevření kempu, který měl proběhnout v hradním divadle. Začalo se projevem ředitele školy, pokračovalo nástupem skupin a jejich vystoupením. Nás toto vystoupení zaskočilo, proto jsme byli nuceni improvizovat. Nakonec jsme tancovali polku. K závěru programu byla připravena modní přehlídka, ve které jsme shlédli nejnovější módní trendy z návrhářské školy. Poté jsme mohli ochutnat guláš, slovenskou kofolu nebo špekáčky. V 18 hodin už na nás čekal průvodce, aby nám ukázal Trenčanský hrad. Viděli jsme tajné chodby, středověký katapult a rozhlédli se z nejvyšší věže. Po náročném dni šli všichni brzy spát.

24. 7. 2010 – sobota

Sobotu jsme zahájili taneční rozcvičkou. Dopoledne jsme strávili v pracovních skupinách. Naši vedoucí nás informovali o náplni práce, kterou budeme v těchto skupinách po dobu kempu vykonávat. Druhy skupin byly různorodé. Někteří šli čistit potok, jiní tvořili keramiku, zametali nádvoří hradu, učili se modelingu, nebo dokumentovali práci ostatních skupin. Odpoledne pro nás bylo připraveno zápolení v úpolu v tělocvičně se speciálním ringem. Rozhodčí nám vysvětlil pravidla hry a rozdělil nás do váhových kategorií. Česká skupina obsadila dvě druhá místa (Ondra a Honza). Po večeři měli svůj národní večer Němci. Shlédli jsme video o Německu a zahráli si spoustu her…

25. 7. 2010 – neděle

V neděli jsme museli vstávat brzo, neboť jsme vyráželi na výlet do slovenského města Bojnice, kde se nachází prý nejhezčí zámek celé střední Evropy. Cesta trvala za stálého deště asi hodinu a půl. Česká skupina dostala slovenského průvodce, takže jsme nemuseli nic překládat. Zámek byl opravdu hezký, dozvěděli jsme se spoustu z historie hradu a zhlédli jsme výzdobu některých z padesáti pokojů a sálů na zámku. Poté byl připraven program v ZOO, který se ale kvůli špatnému počasí zrušil a byl nahrazen návštěvou nákupního střediska v Trenčíně, což mnoho lidí uvítalo. Tříhodinový rozchod jsme využili k nakupování, prohlížení, odpočívání… Večer patřil polské skupině, která představila svůj stát dlouhým videem. Po představení jsme šli na pokoj hrát hry, nebo spát ;-)

26. 7. 2010 – pondělí

Dvoupatrový autobus pro nás opět přijel a my vyrazili na výlet do slovenské metropole – Bratislavy. Po dvouhodinové jízdě, při které jsme navíc poslouchali přednášku o památkách, které můžeme vidět z autobusu, jsme dorazili před dominantu Bratislavy – Bratislavský hrad. Odtud byl překrásný výhled na celé hlavní město. Průvodkyně nás provedla po hradu a začala pěší prohlídku památek celého města. Poznali jsme všechny čtyři mosty přes Dunaj, náměstí, radnici, magistrát, podhradí… U prezidentského paláce jsme dostali hodinový rozchod. Poté jsme se přemístili na ministerstvo zahraničních věcí SR, kde jsme se nejdříve museli podrobit bezpečnostní kontrole. Následovala přednáška o nových projektech EU pro mladistvé a otázky pro velvyslance. Pak nám byl dopřán další dvouhodinový rozchod. Cestu domů většina lidí využila ke spánku. Česká skupina strávila večer přípravou na další den, neboť budeme mít český národní večer.

27. 7. 2010 – úterý

Po snídaních jsme měli pro ostatní připravený štafetový orientační závod na hřišti za ubytovnou. Ten sice proběhl až před obědem, zato se ale povedl. Startovalo sedm štafet, tudíž dvacet jedna jednotlivců. Tratě byly tři, každý dostal jinou, a tak byl na hřišti zmatek. Nejrychlejší štafety byly ze Slovenska, Polska a Litvy. Čas nejrychlejších Slováků byl po sečtení 6:22, my orienťáci jsme to měli za 3:37. Mezitím probíhalo také ještě ježdění na kánoích ve Váhu, nedaleko od školy.  Odpoledne byl na programu badminton, kterého jsme se ale nezúčastnili, protože jsme připravovali český národní večer. Čas na nacvičování a přípravy rychle utekl a už přicházeli první diváci. Večer se povedl, představili jsme Českou republiku, Rychnov a ostatní města orientačním závodem, soutěžemi, reklamami… Nakonec bylo vyhlášení štafet dopoledního závodu a občerstvení. Doufáme, že se všem český večer líbil.

28. 8. 2010 – středa

Ve středu byl pro nás připraven další výlet. Tentokrát do skláren v Lednických Rovní, kde jsme zhlédli výstavu skla a dozvěděli jsme se o výrobě skla a o historii výroby na Slovensku. Poté jsme mohli nakoupit v obchodě sklárny. Další zastávka byla BIO Farma a mlékárna v obci Červený Kameň, ve kterém jsme se podívali na výrobu pravých slovenských sýrů. Dokonce pro nás byla připravena i ochutnávka zdarma. Před obědem jsme se ještě vydali na pěší túru na Vršatec. Museli jsme z kóty 371 překonat kopec až na kótu 743. Cestou byl krásný výhled do krajiny i na skály kolem nás. Za hodinu a půl jsme došli do hotelu nad údolím, kde nás čekal zasloužený oběd. Večer patřil Slovákům, kteří svoje vystoupení předvedli formou ART-Filmu, tradičního filmového festivalu v Trenčíně a okolí. Večer se jim povedl.

29. 9. 2010 - čtvrtek

Čtvrteční ráno jsme zahájili rozcvičkou. Dopoledne následovala práce v pracovních skupinách. V environmentální skupině Honza s Ondrou čistili potok. V hradní skupině Martin s Honzou uklízeli listí z nádvoří a čistili chodník. Danka s Káťou v kreativní skupině tvořili z hlíny, dekorovali, vymýšlely návrhy. Terka v modelingové skupině trénovala na přehlídku. Já v počítačové skupině psal články a dělal prezentaci. Po obědě jsme vyrazili na další výlet, tentokrát do Trenčianských Teplic, vesnice, která leží osm kilometrů od Trenčína. Jsou to nejznámější lázně na Slovensku. Průvodkyně nás krátce provedlo po městečku. Navštívili jsme nejlepší hotel a podívali se po kolonádě. Mnozí zakupovali lázeňské oplatky nebo zmrzlinu. Po rozchodu jsme šli na nádraží, svést se zpět električkou. Večer patřil maďarské skupině.